The lucky one

Det är fredag vänner! :D 
 
Dessa två dagarna har bl.a bestått av låtskrivande med Lisa. Alla i klassen har fått till uppgift att gå ihop två och två och skriva en låt till en artist eller ett band på två veckor. Man hade då 3 st artister/band att välja mellan. Jag och Lisa valde att skriva till Coldplay. 
Utmaningen med denna upgiften är dels att skriva en låt plus att det ska vara Coldplays sound, och man måste verkligen tänka på hur dem skriver texter osv. Men det är grymt roligt! :D 
 
Idag hade vi svenska och då hade vi till uppgift att skriva en filmanalys på filmen "The lucky one" som vi såg förra veckan. Det är en av dem finaste kärleksfilmerna jag har sett, så se den! Tips! ;) 
Kan berätta lite kortfattat vad filmen handlar om.
 I kriget i Irak kämpar Logan och hans andra vänner i marinkåren om hoppet att överleva. Helt plötligt, mitt ute i ingenstans hittar Logan en bild på en vacker kvinna. “It’s like finding an angel in hell.”  När han hade bilden med sig lyckades han överleva saker som ingen annan gjorde. När han hade kommit ut ur kriget bestämde han sig för att hitta den vackra kvinnan på bilden och tacka henne för att hon hade räddat hans liv. Man får då följa hans resa, hur han hittar henne och vad som händer när han har hittat henne. Otroligt vacker film! 
 
Denna helgen stannar jag och mina andra kära vänner i Tingsryd. Ikväll är det jag som står för maten, gott ska det bli tror jag! ^^ Ikväll blir det en mysig filmkväll, och det bli självklart kärleksfilm! Vad annars? ;) (haha, jag tittar faktiskt inte bara på kärleksfilmer!). 
Imorgon blir det tacokväll med några klasskamrater, super trevligt ska det bli! :)) Jag hoppas att ni får en lika mysig och trevlig helg som jag! :D 
Ha nu det bäst och va rädda om er! Kramis <3 
 
"De viktigaste beståndsdelarna i ett lyckligt liv är att ha något att göra, någon att älska och något att hoppas på."
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: