Känslan är ofattbar!

När jag satt i AMB- aulan idag insåg jag att jag verkligen går på academy of music and business. Känslan är faktiskt fortfarande ofattbar. Jag får syssla med något jag älskar varje dag. För ett år sedan fanns inte AMB i någon som helst nerv i hjärnan. Jag var fullt inställd på att jag skulle gå tre år på dans och musikal gymnasiet i Lund, tills jag läste om AMB på instagram. Därefter ändrades livet till en helt ny riktning. Redan då insåg jag att det var den skolan jag ville gå på trots omständigheterna med flytt och andra murar som stod i vägen. Men så fort det lyckliga beskedet kom då vi alla "helsingborgare" hade kommit in, löste sig allting. Det var som att murarna raserade av sig själv och att meningen öppnade dörrarna för oss. Jag är så tacksam över att jag kom in. Kan knappt beskriva tacksamheten med ord. Musiken och sången betyder verkligen allt för mig. Jag har lärt mig så otroligt mycket under denna korta tiden. Jag har börjat skriva låttexter vilket jag aldrig trodde skulle hända. Jag vet mer och mer hur jag vill vara som artist, vad jag vill förmedla, hur jag vill förmedla det, vilken genre jag vill rikta in mig på osv. Jag är mycket mer mån om musikbranschen än vad jag var innan. Jag är så grymt taggad över att kämpa för att nå mitt mål. Framförallt inspireras jag så otroligt mycket av alla fantastiska elever och lärare. Hela skolan är som ett stort hjärta av diamant. Man är omgiven av fina personligheter och hjärtan vart man än går. Skolan har även fantastiska värdegrunder som jag kan ta del av i ett annat inlägg. Känslan av att vilja gå till skolan varje dag är underbar. Jag trodde aldrig att man kunde ha en sån känsla för skolan förut. Men det kan man verkligen ha. Jag är så lycklig över att få chansen att gå på academy of music and business i tre hela år. Det ska bli spännande att se vart framtiden tar en. Detta är bara en bråkdel av allt fantastiskt med AMB. Denna skolan är en drömvärld jag inte trodde fanns. 
 
Denna helgen är jag hemma i Helsingborg. Det är så mysigt att träffa hela familjen!
Jag vill önska er alla en trevlig helg, fina ni! 
 
 
Bilden är tagen av en fantastisk sångerska och duktig fotograf vid namn Elle som är elev på skolan. 
 

Kommentarer
Linn

Hur kommer ni hem till Helsingborg?
Vet att ni kan komma hem för nästan 120:- då jag träffade en kille i Helsingborg. skaffa Busskort som ni kan skaffa när ni åker buss mellan Tingsryd-Växjö tider finns på Länstrafiken Kronoberg går bussar varje timme nästan (29:- om ni skaffa resekort) I Växjö går ni in i resebyrån och köp biljett till Lund kolla upp tider på SJ utan att köpa biljett där, köp det i Växjö istället (ca 40:- om ni åker med Öresundståget och betalar med resekortet ) sen från Lund till Helsingborg kostar det med 40:- tror jag.

Svar: Jaha okej! Vad snällt tänkt av dig! Ha det bra!
My Wåhlander

tess

Hej!
Jag har några frågor som jag skulle uppskatta till tusen om jag fick svar på:)
Var det svårt att komma in, hängde det mesta på ens slutbetyg? eller går dom efter audition?
Kostar det att gå där? isånnafall cirka hur mycket?
Är det är utmanade och svår utbildning??:)

Svar: Hej! Det är svårt att säga om det var svårt eller inte, det är inget man riktigt kan/kunde veta då vi är första året och inte kan jämföra med något annat år. Men det jag vet är att det kommer bli svårare för varje år då fler vet om skolan. Dem tog nästan inte alls in på slutbetygen utan bara audition. De skummade mest genom betygen.
Det kostar inget att gå på skolan, men om du inte pendlar och måste flytta hemifrån kostar det med boende. Jag har inte så stor koll på priset på dem nya boendena, men kanske runt 2500 i hyra + mat. Bättre att du frågar min rektor om det, [email protected]
Utbildningen kan vara svår och utmanande, och det är så musikbranschen är. Vi får bl.a lära oss att hantera de utmanande och svåra situationerna på bästa sätt. Men det är en fantastiskt rolig och bra utbildning, en utbildning man inte tror existerar! Som jag har skrivit i inlägget, helt ofattbar. Jag hoppas att du fick svar på dina frågor. Om du har fler frågor, tankar och funderingar är det bara att höra av dig till mig! Du kan även nå mig på min mail, [email protected]
Ha det bra! Jag hoppas att vi ses den 25e Januari på öppethus! Kram My
My Wåhlander




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: