Academy of Music and Business

Jag gick ett år på dans o musikal gymnasiet i Lund, och det var ett helt fantastiskt år. Jag har lärt mig och utvecklats så mycket under det året, även som person. Jag har fått prova på balett, jazz, street dance, teater, sjunga klassiskt, sjunga musikal låtar, sjunga och dansa samtidigt, vara med på en riktig show. Har även mött helt fantastiska människor, jag hamnade i en otroligt bra klass. Men jag hade tyvärr känt länge att inte musikal var min grej.. 
Men en sak som jag inte har nämnt, det är att jag fick verkligen bevisat för mig själv att man kan om man verkligen vill. För jag kom inte in på dans o musikal egentligen, men jag kämpade så mycket och dem såg det, så dem ville ha mig på skolan ändå. :)
Jag ångrar ingenting från den skolan! 
 
En dag fick jag reda på att Andreas Carlsson skulle starta en gymnasieskola i Småland, Tingsryd som heter Academy of Music and Business
. Så jag och fyra andra från min klass sökte dit och gick på en audition. Det var hur kul som helst, men grymt nervöst att sjunga inför Andreas, men det gick bra. Efter den dagen kände jag verkligen att jag ville gå där, den tror jag passar mig bättre. 
Några månader senare fick jag beskedet att jag hade kommit in, och därefter tackade jag JA. Blev otroligt glad över beskedet. Kan fortfarande inte förstå att jag ska gå på den skolan... 
Dem i min klass som sökte kom också in, men vi är fyra stycken som tackade JA. Detta innebär att jag går om 1:an och flyttar hemifrån den 24 augusti. Så otroligt spännande! 
Där kommer jag bl.a. Få lära mig att skapa mina egna låtar och musik i olika program och i studio osv. Vill börja skolan nuu haha! Är grymt taggad! :D 
 
Nu ska jag dra ner till stan och kolla läget på festivalen med ett gäng fina vänner. Jag hoppas att ni har haft en bra dag, och får en fortsatt trevlig kväll!  Vi hörs imorgon, för då blir det ett nytt inlägg! Ha det bra!
 
Glöm aldrig att tro på er själva och era drömmar.
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: